Sunday, February 3, 2008

Kem Fikir Hebat Sekolah Sri Johor Bahru


Assalamualaikum semua khususnya kepada semua peserta-perserta Sekolah Sri Johor Bahru yang telah mengikuti kem Fikir Hebat yang telah saya kendalikan pada 18 hingga 19 Januari lalu di Hutan Bandar, MBJB. Walaupun program telah berlalu 3 minggu tetapi kenangan saya dan Team Minda Fikir Hebat bersama-sama dengan semua peserta masih lagi segar dalam ingatan. Sesungguhnya, Allah telah mengurniakan kita dengan kemampuan akal fikiran yang tidak bertepi. Semuanya bergantung kepada kita sahaja untuk menggunakannya dengan semaksima yang mungkin. Peserta telah menunjukkan semangat untuk berjaya kerana perjalanan masa depan masih jaud ke hadapan. Untuk menjadi seorang pelajar yang sentiasa berFIKIR HEBAT, memerlukan gabungan kemampuan antara tenaga fikikal dan minda. Kedua-duanya boleh dihasilakan apabila kita selalu menganggap diri kita sebagai hamba Allah yang diciptakan penuh dengan kesempurnaan dan mesti sentiasa bersyukur atas apa yang kita ada sekarang.



Kejayaan tidak akan dapat secara bergolek. Mungkin ada orang kata, Tuah Datang Bergolek. Tapi semua itu tidak akan muncul jika kita tidak memulakan dengan satu langkah. Sesungguhnya, selangkah akan menerbitkan beribu langkah seterusnya. Mulakanlah dengan satu langkah walaupun payah kerana dengan kepayahanlah kita akan meniti kebahagian pada masa akan datang.



Akhir kata, semoga perserta-perserta semua mendapat banyak faedah dari program ini dan jika kita berjumpa lagi nanti, pastikan anda menjadi PELAJAR YANG LEBIH BAIK DARI SEBELUMNYA. Salam manis, salam kejayaan, salam ceria dan salam Fikir Hebat dari saya. Jumpa lagi.

No comments:

KEM PEMIMPIN HEBAT 2009 - SEKOLAH AGAMA SENAI UTAMA

KENANGAN BERSAMA PELAJAR SMP 4 SRI PINANG, INDONESIA

KURSUS EKSPLORASI KEPEMIMPINAN PEMIMPIN SMK TASEK UTARA 2009

KURSUS KEMAHIRAN BERPERSATUAN - SMKSETA 2009

PROGRAM INTEGRASI PESERTA PLKN SIRI 6 KUMPULAN 1 2009 - KEM WARISAN MASJID TANAH, MELAKA

KEM PEMIMPIN HEBAT 2009 - SEKOLAH AGAMA TAMBATAN TINGGI

KURSUS JURULATIH MODUL INTEGRASI PLKN SESI 1 2009

KURSUS INTENSIF LEPASAN SPM 2008 - KOLEJ SAL JB

MOTIVASI MINDA FIKIR HEBAT BERSAMA SEKOLAH AGAMA KOPOK BARU

KENANGAN TERINDAH KEM PENGGUGAHAN KENDIRI SMK TASEK UTARA 2008

MEMORI KEM IHYA' RAMADHAN 2008

Bersama Fasilitator Kem Ihya Ramadhan

Bersama Fasilitator Kem Ihya Ramadhan
Jasamu Tetap Dikenang

Kem Minda Fikir Hebat

Kem Minda Fikir Hebat
kenangan bersama Sekolah Sri Johor Bahru