Wednesday, November 12, 2008

MOTIVASI MINDA FIKIR HEBAT SK KOMPLEKS UDA











Assalamualaikum dan salam kehebatan..


Apa khabar adik-adik tahun 5 di SK Kompleks Uda? Ingat lagi tak apa yg telah saya ajarkan pada program 4 November 2008 tempohari. Bila ada orang bertanya 'Apa Khabar' pada kita..kita mesti jawab 'Alhamdulillah HEBAT' bagi yang beragama Islam atau 'HEBAT' bagi yang beragama lain. Letakkan perkataan HEBAT ini dalam diri adik-adik sentiasa. Dalam pertemuan singkat selama 2 jam saya bersama-sama adik semua telah saya tunjukkan bagaimana untuk menjadikan diri kita seorang yang HEBAT. Sejarah orang-orang HEBAT telah saya tunjukkan kan. Ingat lagi orang yang bernama Lin Dan, Sylvester Stallone atau Rambo, Micheal Phelps, Dr. Irfan Khairi dan lainnya. Semua mereka telah buktikan bahawa KEJAYAAN ADALAH MILIK SEMUA. Perkara yang paling penting dalam hidup kita adalah berusaha untuk berjaya.


Ingat lagi tak apa petua kejayaan yang telah saya beri pada hari itu. KEJAYAAN ADALAH SEMUDAH A B C D kan... A adalah untuk Aim atau matlamat yang ingin kita capai, B pula adalah untuk Belive atau Percaya pada diri anda sendiri kerana bukan orang lain yang boleh menjadikan kita berjaya kecuali diri kita sendiri, C pula adalah untuk Courage atau Berani untuk mencuba atau berani gagal. Jangan takut kepada peperiksaan sebaliknya sayangilah peperiksaan. Letakkan ungkapan I Love UPSR dalam diri adik-adik sekarang. Akhirnya D atau Do It iaitu adik kena bertindak dari sekarang untuk berjaya pada masa depan. Segala ilmu untuk berjaya telah adik perolehi sama ada melalui ceramah saya pada tempohari atau melalui guru-guru di sekolah. Jadi adik kena gunakan ilmu itu untuk adik cemerlang khususnya dalam UPSR tahun 2009 kelak.


Akhir kata dari abang, semoga adik terus berjaya dan berjaya pada masa depan. Jaga keselamatan diri khususnya pada cuti sekolah ini. Wujudkan semangat baru dalam diri untuk lebih bersemangat menghadapi UPSR tahun 2009. Ingat...KEJAYAAN ADALAH HAK SEMUA. ANDA BERHAK UNTUK HEBAT....ANDA BERHAK UNTUK BERJAYA....ANDA BERHAK UNTUK MENDAPAT 5A DALAM UPSR....


Salam Minda Fikir Hebat dari saya...JUMPA ANDA DI PUNCAK KEHEBATAN.

No comments:

KEM PEMIMPIN HEBAT 2009 - SEKOLAH AGAMA SENAI UTAMA

KENANGAN BERSAMA PELAJAR SMP 4 SRI PINANG, INDONESIA

KURSUS EKSPLORASI KEPEMIMPINAN PEMIMPIN SMK TASEK UTARA 2009

KURSUS KEMAHIRAN BERPERSATUAN - SMKSETA 2009

PROGRAM INTEGRASI PESERTA PLKN SIRI 6 KUMPULAN 1 2009 - KEM WARISAN MASJID TANAH, MELAKA

KEM PEMIMPIN HEBAT 2009 - SEKOLAH AGAMA TAMBATAN TINGGI

KURSUS JURULATIH MODUL INTEGRASI PLKN SESI 1 2009

KURSUS INTENSIF LEPASAN SPM 2008 - KOLEJ SAL JB

MOTIVASI MINDA FIKIR HEBAT BERSAMA SEKOLAH AGAMA KOPOK BARU

KENANGAN TERINDAH KEM PENGGUGAHAN KENDIRI SMK TASEK UTARA 2008

MEMORI KEM IHYA' RAMADHAN 2008

Bersama Fasilitator Kem Ihya Ramadhan

Bersama Fasilitator Kem Ihya Ramadhan
Jasamu Tetap Dikenang

Kem Minda Fikir Hebat

Kem Minda Fikir Hebat
kenangan bersama Sekolah Sri Johor Bahru