Sunday, June 14, 2009

PERCUTIAN DI LANGKAWI






Assalamualaikum dan Salam Kehebatan buat semua..

Pada 10-13 Jun 2009 yang lepas saya dan keluarga telah berkesempatan untuk bercuti di Pulau Lagenda Mahsuri, Langkawi, Kedah. Percutian yang telah dirancangkan selama 3 bulan ini rasa amat menyeronokkan dan hampir semua tempat-tempat utama pelancongan di Langkawi telah kami pergi. Walaupun suasana di sana agak panas iaitu pada siang hari suhu sekitar 36-38 darjah celcius, kami teruskan juga 'lawatan sambil belajar' di sana. Berbagai tempat telah kami lawati antaranya Underwater World, Pantai Chenang, Bandar Kuah, Makam Mahsuri, Kota Kedah, Pearl Harbour, Awana Porto Malai, Cable Car, Pusat Memproses Gamat Rozas dan Nusantara, Laksa Power, Lobster Villa, Dataran Helang dan banyak lagi lagi tempat menarik di sana.

Sepanjang percutian ini, saya merasakan bahawa pentingnya setiap manusia kepada kasih dan sayang kerana ianya adalah sesuatu yang subjektif dan tidak boleh dibeli dengan wang ringgit. Kebahagian adalah keperluan naluri bagi setiap orang dan kerana itulah, kebahagian mestilah dicari walau dengan apa cara sekalipun. Sebab itulah, sifat saling bertolak ansur dan saling memahami antara satu sama lain amat perlu dalam merealisasikan hubungan kasih sayang antara manusia dengan manusia yang lain.

Kepada semua rakan-rakan dan ahli TMFH dan tak lupa juga peserta yang pernah mengikuti program di bawah TMFH, carilah kebahagian dalam diri kita selagi kita masih lagi diberikan kekuatan oleh Pencipta kerana apabila ada nikmat pemberian-Nya yang ditarik balik, maka baru kita akan rasakan betapa selama ini Dia telah cuba memberikan kebahagiaan kepada kita semua cuma kita yang tidak pernah bersyukur dengan segala pemberian-Nya. Luangkanlah sedikit masa untuk mencari kebahagiaan diri sendiri kerana jika kita terlalu mengejar harta, ianya akan lebih cepat meninggalkan kita tapi apabila kita mengejar Allah, Dia akan semakin dekat pada kita. Mudah-mudahan kita semua akan menjadi seorang hamba yang sentiasa bersyukur dan sentiasa muhasabah diri sendiri bertapa bertuahnya kita diciptakan oleh Allah sebagai manusia bukan sebagai makhluk yang lain. Carilah kebahagiaan dengan cara murah memberikan kasih sayang kepada orang lain, Insyaallah kita semua akan menjadi hamba-Nya yang HEBAT DI DUNIA DAN TERHEBAT DI AKHIRAT. BERSAMA MENITI KEHEBATAN DUNIA DAN AKHIRAT.

Salam Minda Fikir Hebat dari saya......

1 comment:

mandaOgarion said...

whoaa..best nye..x penah gik g langkawi..but i will!....someday..when i've got free frm all this busy weekdays..

KEM PEMIMPIN HEBAT 2009 - SEKOLAH AGAMA SENAI UTAMA

KENANGAN BERSAMA PELAJAR SMP 4 SRI PINANG, INDONESIA

KURSUS EKSPLORASI KEPEMIMPINAN PEMIMPIN SMK TASEK UTARA 2009

KURSUS KEMAHIRAN BERPERSATUAN - SMKSETA 2009

PROGRAM INTEGRASI PESERTA PLKN SIRI 6 KUMPULAN 1 2009 - KEM WARISAN MASJID TANAH, MELAKA

KEM PEMIMPIN HEBAT 2009 - SEKOLAH AGAMA TAMBATAN TINGGI

KURSUS JURULATIH MODUL INTEGRASI PLKN SESI 1 2009

KURSUS INTENSIF LEPASAN SPM 2008 - KOLEJ SAL JB

MOTIVASI MINDA FIKIR HEBAT BERSAMA SEKOLAH AGAMA KOPOK BARU

KENANGAN TERINDAH KEM PENGGUGAHAN KENDIRI SMK TASEK UTARA 2008

MEMORI KEM IHYA' RAMADHAN 2008

Bersama Fasilitator Kem Ihya Ramadhan

Bersama Fasilitator Kem Ihya Ramadhan
Jasamu Tetap Dikenang

Kem Minda Fikir Hebat

Kem Minda Fikir Hebat
kenangan bersama Sekolah Sri Johor Bahru