Tuesday, August 18, 2009

KEM MINDA FIKIR HEBAT 2009 - SEKOLAH AGAMA PASIR GUDANG 1 (DARJAH 6 & KHAS)












Assalamualaikum dan Salam Kehebatan untuk semua...

Alhamdulillah, bersyukur saya kehadrat Allah kerana telah memberikan kekuatan mental dan fizikal kepada semua rakan Team Minda Fikir Hebat untuk menjalankan program Kem Motivasi Minda Fikir Hebat bersama-sama peserta Sijil Darjah 6 Agama dan Sijil Darjah Khas Agama dari Sekolah Agama Pasir Gudang 1 pada 14-16 Ogos 2009 lalu. Pihak TMFH ingin mengucapkan terima kasih yang tidak terhingga kepada pihak pentadbiran Sekolah Agama Pasir Gudang 1 terutama kepada Guru Besar kerana sudi memberikan kepercayaan kepada kami untuk mengendalikan program ini. Buat semua peserta, kami amat berterima kasih kepada kerjasama yang telah anda berikan sepanjang program ini bagi memastikan semua aktiviti dapat dijalankan dengan sempurna.

Semua peserta yang dikasihi sekelian,

KEJAYAAN TIDAK AKAN DIPEROLEHI DENGAN MUDAH. KEJAYAAN MEMERLUKAN PENGORBANAN DAN DISIPLIN YANG TINGGI. Demikianlah antara intipati yang telah dijalankan sepanjang program ini. Semua peserta mesti lagi ingat betapa sukarnya diri anda dan kumpulan untuk bergelar juara atau jutawan dalam masa 2 hari 1 malam. Cabaran yang dihadapi sewaktu aktiviti dijalankan adalah perumpamaan kepada cabaran sebenar yang anda akan hadapi di dunia realiti anda selepas mengikuti program nanti. Secara jujurnya, pihak kami amat yakin bahawa anda mampu menghadapi segala cabaran yang dihadapi kelak kerana anda semua memiliki kekuatan mental dan fizikal yang dapat digunakan secara maksimum.

Apa yang penting adalah, anda mestilah MENJAGA PERHUBUNGAN BAIK DENGAN SEMUA PIHAK IAITU IBUBAPA, GURU DAN RAKAN-RAKAN SERTA YANG PALING PENTING ADALAH HUBUNGAN ANDA DENGAN YANG MAHA PENCIPTA (ALLAH). Pengembaraan pada malam kita MENCARI ALLAH amatlah bererti bagi kami dan saya harapkan ianya juga dirasai oleh anda. Ketakutan yang melampau kepada semua makhluk lain selain Allah boleh menyebabkan diri anda sentiasa hidup dalam kerisauan dan ketakutan dan boleh mengurankan keyakinan anda kepada KEBESARAN DAN KEKUASAAN ALLAH yang sentiasa bersama anda ketika anda bersendirian atau dalam kumpulan.

Akhirnya, saya mengharapkan semua peserta yang mengikuti program tempohari mendapat banyak manafaat dari apa yang telah anda lakukan dalam program Motivasi Minda Fikir Hebat. Sentiasalah jaga perhubungan anda dengan guru anda di sekolah kerana jika anda menderhaka kepada guru umpama anda telah menderhaka kepada kedua ibubapa anda sendiri. Seseorang pelajar tidak perlu mendapatkan restu gurunya untuk mendapat keberkatan ilmu yang amat anda perlukan untuk bekalan diri anda pada masa depan. TERUSKANLAH BERUBAH MENJADI PELAJAR HEBAT.....ANDA MAMPU BERUBAH, AKAN BERUBAH, TETAP BERUBAH DAN PASTINYA YAKIN UNTUK BERUBAH KEPADA YANG LEBIH BAIK DARI SEBELUM INI.

Semoga Sekolah Agama Pasir Gudang 1 khususnya pelajar Sijil Darjah 6 Agama dan Sijil Darjah Khas Agama akan beroleh keputusan yang cemerlang dalam peperiksaan anda nanti. JANGAN TINGGALKAN SOLAT dan BERSAMA BINA MINDA FIKIR HEBAT!!!!!!!!!!!!!!!

ANDA HEBAT...YES...HEBAT 1...YES...HEBAT 2....YES YES...HEBAT 3...YES YES YES SIRRRR!!!

No comments:

KEM PEMIMPIN HEBAT 2009 - SEKOLAH AGAMA SENAI UTAMA

KENANGAN BERSAMA PELAJAR SMP 4 SRI PINANG, INDONESIA

KURSUS EKSPLORASI KEPEMIMPINAN PEMIMPIN SMK TASEK UTARA 2009

KURSUS KEMAHIRAN BERPERSATUAN - SMKSETA 2009

PROGRAM INTEGRASI PESERTA PLKN SIRI 6 KUMPULAN 1 2009 - KEM WARISAN MASJID TANAH, MELAKA

KEM PEMIMPIN HEBAT 2009 - SEKOLAH AGAMA TAMBATAN TINGGI

KURSUS JURULATIH MODUL INTEGRASI PLKN SESI 1 2009

KURSUS INTENSIF LEPASAN SPM 2008 - KOLEJ SAL JB

MOTIVASI MINDA FIKIR HEBAT BERSAMA SEKOLAH AGAMA KOPOK BARU

KENANGAN TERINDAH KEM PENGGUGAHAN KENDIRI SMK TASEK UTARA 2008

MEMORI KEM IHYA' RAMADHAN 2008

Bersama Fasilitator Kem Ihya Ramadhan

Bersama Fasilitator Kem Ihya Ramadhan
Jasamu Tetap Dikenang

Kem Minda Fikir Hebat

Kem Minda Fikir Hebat
kenangan bersama Sekolah Sri Johor Bahru