Thursday, August 13, 2009

KEM PEMIMPIN HEBAT 2009- SMK KELAPA SAWIT, KULAIJAYA JOHOR






Assalamualaikum dan Salam Sejahtera...

Team Minda Fikir Hebat telah berpeluang untuk bersama-sama pelajar-pelajar unit beruniform SMK Kelapa Sawit, Kulaijaya Johor seramai 109 orang. Kesimpulan yang kami boleh buat ANDA SEMUA MEMANG HEBAT!!!!! Tahniah atas kesungguhan dan kerjasama yang telah diberikan oleh anda semua. Kalungan jutaan terima kasih kepada semua guru-guru yang telah memberikan sokongan dan bersama-sama kami mengendalikan program ini. Semoga program ini akan memberikan impak maksima kepada semua pihak yang terlibat sama di pihak peserta, guru atau pengedali.

Perkongsian ilmu selama 3 hari 2 malam ini dipenuhi dengan berbagai aktiviti yang secara keseluruhannya dilakukan untuk menguatkan lagi jatidiri setiap peserta di samping menekankan konsep 'KEJAYAAN ADALAH MILIK SETIAP ORANG'. Semua orang inginkan kejayaan. Sudah tentu. Apabila saya tanya kepada setiap peserta mengenai cita-cita dan impian pada masa depan, kesemuanya mempunyai impian untuk menjadi orang yang Hebat. Cita-cita dan impian tersebut memang normal dimiliki oleh setiap orang, cuma yang membezakan antara anda semua adalah USAHA DAN KERAJINAN yang ditunjukkan untuk mencapai cita-cita tersebut. Setiap impian itu pastinya ada halangan dan rintangan yang akan mencabar diri anda dari mencapai matlamat yang disasarkan. KEKUATAN MENTAL DAN FIZIKAL amatlah penting bagi memastikan anda semua sentiasa bersedia dengan segala cabaran dan halangan yang mendatang.

KEGAGALAN PASTI AKAN DATANG BAGI MEREKA YANG INGIN BERJAYA. Setiap kejayaan biasanya akan diwarnai dengan seribu malam sejuta kegagalan. Kegagalan yang sebenar adalah mereka yang telah gagal dan tidak pernah bangun setelah mereka gagal. Oleh itu, saya mengharapkan semua peserta yang mengikuti program pada 10-12 Ogos 2009 yang lepas telah mendapat banyak manafaat dari program ini. Program yang berbentuk 'PRAKTIKAL TRAINING' ini saya susun mengikut kesesuaian kemampuan anda semua. Ingatlah perkara utama yang saya tekankan dalam program ini iaitu BUATLAH SESUATU KERJA DENGAN NIAT YANG IKHLAS KERANA ALLAH / TUHAN. Pasti satu hari nanti anda akan dapati bahawa keikhlasan itu menjadikan diri anda seorang yang sentiasa bersyukur atas segala kurniaan dan yakinlah dengan diri anda sendiri yang anda adalah INSAN HEBAT!!!!!!!!!!!!!!!!.

ANDA HEBAT!!!!...YESSSS...HEBAT 1...YES...HEBAT 2...YES YES...HEBAT 3...YES YES YES SIRRRRR!!!!.

No comments:

KEM PEMIMPIN HEBAT 2009 - SEKOLAH AGAMA SENAI UTAMA

KENANGAN BERSAMA PELAJAR SMP 4 SRI PINANG, INDONESIA

KURSUS EKSPLORASI KEPEMIMPINAN PEMIMPIN SMK TASEK UTARA 2009

KURSUS KEMAHIRAN BERPERSATUAN - SMKSETA 2009

PROGRAM INTEGRASI PESERTA PLKN SIRI 6 KUMPULAN 1 2009 - KEM WARISAN MASJID TANAH, MELAKA

KEM PEMIMPIN HEBAT 2009 - SEKOLAH AGAMA TAMBATAN TINGGI

KURSUS JURULATIH MODUL INTEGRASI PLKN SESI 1 2009

KURSUS INTENSIF LEPASAN SPM 2008 - KOLEJ SAL JB

MOTIVASI MINDA FIKIR HEBAT BERSAMA SEKOLAH AGAMA KOPOK BARU

KENANGAN TERINDAH KEM PENGGUGAHAN KENDIRI SMK TASEK UTARA 2008

MEMORI KEM IHYA' RAMADHAN 2008

Bersama Fasilitator Kem Ihya Ramadhan

Bersama Fasilitator Kem Ihya Ramadhan
Jasamu Tetap Dikenang

Kem Minda Fikir Hebat

Kem Minda Fikir Hebat
kenangan bersama Sekolah Sri Johor Bahru