Thursday, August 13, 2009

KEM MOTIVASI MINDA FIKIR HEBAT 2009- SEKOLAH AGAMA FELDA ULU TEBRAU












Assalamualaikum dan Salam Kehebatan untuk semua...


Pada 11-12 Ogos 2009 yang lepas, TMFH telah berpeluang untuk mengendalikan program MFH bersama-sama dengan pelajar-pelajar Sekolah Agama Felda Ulu Tebrau seramai 68 orang. Alhamdulillah, program ini telah dapat dijalankan dengan baik dan lancar. Titipan ucapan ribuan terima kasih khusus kepada pihak pengurusan sekolah kerana telah memberikan peluang yang seketika itu kepada kami untuk bersama-sama berkongsi pengalaman dan ilmu untuk menjadi manusia yang Hebat di dunia dan Terhebat di akhirat. Terima kasih juga kepada semua sahabat TMFH yang telah membantu saya menjayakan segala aktiviti dalam program ini. Moga-moga program ini akan dapat memberikan manafaat yang berguna untuk kebaikan di dunia dan akhirat, Insyaallah!!!.


Buat semua peserta, harapan kami di TMFH, praktikkanlah segala ilmu yang anda telah terima dalam program ini untuk membentuk motivasi diri yang tidak pudar dan mensyukuri diri sendiri kerana anda semua dilahirkan dengan penuh kehebatan. Masihkah anda ingat lagi pengisian yang saya lakukan pada malam tersebut mengenai Erti Kehidupan dan Kembara Mencari Allah? Sekiranya anda menghayati sepenuhnya pengisian tersebut, pasti anda akan mengetahui tentang tugas seorang hamba andalah patuh dan taat kepada Penciptanya. Linangan air mata taubat yang dititiskan adalah lebih berharga dari segala-gala yang anda ada di dunia ini kerana air mata tersebut akan menjadi saksi kepada anda ketika dihisab di akhirat kelak.


Begitu juga dengan aktiviti-aktiviti yang lain. Anda semua dikenalkan mengenai pentingkan seseorang manusia membuktikan yang dia mampu untuk berjaya malah ANDA BERHAK UNTUK BERJAYA. Setiap orang telah dituliskan segala perjalanan kehidupannya oleh Allah, tetapi ingatlah bahawa JIKA ANDA INGIN BERUBAH, MESTILAH DIMULAKAN DARI DIRI ANDA SENDIRI. Allah tidak sekali-kali akan mengubah nasib anda sekiranya anda terus meratapi nasib anda sendiri sebaliknya, anda mestilah gunakan apa yang telah dikurniakan oleh Allah sebagai sumber kekuatan yang mengatakan bahawa DIRI ANDA MAMPU BERJAYA DAN MENJADI HEBAT.


Akhirnya, kami harapkan segala IKRAR JANJI PELAJAR HEBAT yang telah anda lafaskan dalam program ini akan menjadi satu azimat kekuatan anda membina diri menjadi INSAN YANG HEBAT. Teruskanlah untuk berubah dan BERSAMA BINA MINDA FIKIR HEBAT!!!!!!

No comments:

KEM PEMIMPIN HEBAT 2009 - SEKOLAH AGAMA SENAI UTAMA

KENANGAN BERSAMA PELAJAR SMP 4 SRI PINANG, INDONESIA

KURSUS EKSPLORASI KEPEMIMPINAN PEMIMPIN SMK TASEK UTARA 2009

KURSUS KEMAHIRAN BERPERSATUAN - SMKSETA 2009

PROGRAM INTEGRASI PESERTA PLKN SIRI 6 KUMPULAN 1 2009 - KEM WARISAN MASJID TANAH, MELAKA

KEM PEMIMPIN HEBAT 2009 - SEKOLAH AGAMA TAMBATAN TINGGI

KURSUS JURULATIH MODUL INTEGRASI PLKN SESI 1 2009

KURSUS INTENSIF LEPASAN SPM 2008 - KOLEJ SAL JB

MOTIVASI MINDA FIKIR HEBAT BERSAMA SEKOLAH AGAMA KOPOK BARU

KENANGAN TERINDAH KEM PENGGUGAHAN KENDIRI SMK TASEK UTARA 2008

MEMORI KEM IHYA' RAMADHAN 2008

Bersama Fasilitator Kem Ihya Ramadhan

Bersama Fasilitator Kem Ihya Ramadhan
Jasamu Tetap Dikenang

Kem Minda Fikir Hebat

Kem Minda Fikir Hebat
kenangan bersama Sekolah Sri Johor Bahru