Sunday, March 29, 2009

KEM PEMIMPIN HEBAT SEKOLAH AGAMA SENAI UTAMA 2009





















Assalamualaikum dan Salam Kehebatan...

Apa khabar semua pemimpin-pemimpin muda dari Sekolah Agama Senai Utama, Johor Bahru yan mengikuti Kem Pemimpin Hebat 2009 pada 28-29 Mac 2009 yang lepas. Kami di TMFH merasa amat bertuah kerana telah diberikan kesempatan buat kali kedua oleh pihak sekolah untuk melatih pemimpin-pemimpin Sekolah Agama Senai Utama. Berbagai pengalaman sebagai pemimpin yang telah diberikan dalam program tersebut melalui pendekatan 'Experimental Learning' diharapkan akan dijadikan asas kepada pembentukan jatidiri sebagai seorang pemimpin sekolah yang Hebat. Kami melihat adik-adik semua mempunyai bakat menjadi pemimpin pada masa akan datang dengan syarat adik-adik semua mestilah mempunyai disiplin diri yang tinggi kerana seorang pemimpin menjadi hebat bukan kerana jawatannya sebaliknya orang melihat apakah tindakan yang dilakukan olehnya (Leadership is Action not Position). Faktor disiplin merupakan faktor yang utama yang sepatutnya ditanamkan dalam diri seorang yang ingin bergelar pemimpin. Anda adalah contoh kepada orang lain. Setiap apa yang anda lakukan akan diperhatikan oleh orang lain dan mereka lebih suka mencari kesalahan diri anda berbanding ingin melihat anda berjaya. Oleh itu, kuatkanlah mental dan fizikal anda, jangan mudah goyah dengan cabaran yang mendatang semasa anda menjadi pemimpin kerana seorang pemimpin tidak boleh dipanggil Pemimpin Sejati selagi dia belum diuji dengan cabaran yang boleh menyebabkan dia rasa berputus asa. Jangan cepat mengalah sebaliknya sentiasa melihat potensi yang ada pada diri anda sendiri untuk berjaya pada masa akan datang. Jangan sentiasa melihat kesalahan orang lain sebaliknya lihatlah apa yang telah anda lakukan untuk memperbaiki diri anda sendiri.

Semoga kem ini dapat memberikan semua peserta satu pengalaman yang Hebat sebagai pemimpin Hebat. Akhirkata dari saya, renungilah ungkapan ini:

"MENJADI PEMIMPIN BUKAN BERGANTUNG KEPADA JAWATAN DAN UNIFORM TETAPI TERLETAK PADA KUALITI DIRI DAN KARISMA SESEORANG. NABI MUHAMAD S.A.W SEORANG PEMIMPIN YANG HIDUP DENGAN PENUH KESEDERHANAAN TETAPI BERJAYA MEMPERNGARUHI DAN MEMIMPIN UMAT ISLAM SEHINGGA ISLAM DIGERUNI KAWAN DAN LAWAN".

Semoga terus maju jaya dan JUMPA KITA DIPUNCAK KEHEBATAN.

2 comments:

Anonymous said...

wah c0melnye dak sasu...
bez nyew....

aida said...

best nya mcm nak gie lagie.

KEM PEMIMPIN HEBAT 2009 - SEKOLAH AGAMA SENAI UTAMA

KENANGAN BERSAMA PELAJAR SMP 4 SRI PINANG, INDONESIA

KURSUS EKSPLORASI KEPEMIMPINAN PEMIMPIN SMK TASEK UTARA 2009

KURSUS KEMAHIRAN BERPERSATUAN - SMKSETA 2009

PROGRAM INTEGRASI PESERTA PLKN SIRI 6 KUMPULAN 1 2009 - KEM WARISAN MASJID TANAH, MELAKA

KEM PEMIMPIN HEBAT 2009 - SEKOLAH AGAMA TAMBATAN TINGGI

KURSUS JURULATIH MODUL INTEGRASI PLKN SESI 1 2009

KURSUS INTENSIF LEPASAN SPM 2008 - KOLEJ SAL JB

MOTIVASI MINDA FIKIR HEBAT BERSAMA SEKOLAH AGAMA KOPOK BARU

KENANGAN TERINDAH KEM PENGGUGAHAN KENDIRI SMK TASEK UTARA 2008

MEMORI KEM IHYA' RAMADHAN 2008

Bersama Fasilitator Kem Ihya Ramadhan

Bersama Fasilitator Kem Ihya Ramadhan
Jasamu Tetap Dikenang

Kem Minda Fikir Hebat

Kem Minda Fikir Hebat
kenangan bersama Sekolah Sri Johor Bahru