Tuesday, July 28, 2009

KEM MOTIVASI MINDA FIKIR HEBAT - SA SUNGAI TIRAM 2009









Assalamualaikum dan Salam Kehebatan buat semua...

Alhamdulillah, bersyukur saya kehadrat Ilahi kerana telah memberikan kami di TMFH kekuatan untuk meneruskan tugas sebagai hamba-Nya menyampaikan ilmu-ilmu milik Allah kepada hamba-Nya yang lain. Terlebih dahulu ucapan jutaan terima kasih kepada pihak pentadbiran di Sekolah Agama Sungai Tiram terutama Tuan Guru Besar kerana telah memberikan peluang selama 2 minggu untuk bersama dengan pelajar Darjah 6 dan Darjah Khas dalam program Kem Motivasi Minda Fikir Hebat. Program ini telah dijalankan pada 10-12 Julai 2009 bagi peringkat Darjah 6 dan 17-19 Julai 2009 bagi peringkat Darjah Khas. Terima kasih atas kepercayaan ini buat semua ustaz dan ustazah yang cukup 'sporting' dan menunjukkan kerjasama yang cukup HEBAT sepanjang program ini berlangsung. Kami berbangga kerana diberi peluang untuk bersama-sama dengan sebuah sekolah yang mempunyai ikatan kekeluargaan yang cukup HEBAT kerana sepanjang pemerhatian kami, semua warga di Sekolah Agama Sungai Tiram sama ada di peringkat pentadbir, pelajarnya dan ibubapa mempunyai hubungan yang rapat seperti satu keluarga bahagia. Mereka saling menyokong antara satu sama lain dan bekerjasama dalam banyak perkara. Sekaung tahniah dari saya dan TMFH!!!!!!

Program yang telah dijalankan ini berbeza sedikit dari segi pendekatan yang digunakan. Program untuk peserta Darjah 6 adalah ditumpukan kepada pembentukan minda yang sihat untuk menonjolkan sebanyak yang mungkin potensi minda yang boleh ditonjolkan oleh setiap peserta. Semua peserta diuji dengan pelbagai cabaran yang berbentuk mental dan fizikal. Pengisian rohani yang ditumpukan kepada merenung kembali erti tanggungjawab diri peserta kepada ibubapa, guru dan yang paling penting kepada Allah agar mereka sentiasa ingat bahawa Allah telah menjadikan mereka dengan sebaik kejadian dan hidup mereka bukanlah untuk di sia-siakan tetapi punyai tanggungjawab kepada orang lain.

Manakala program untuk Darjah Khas pula lebih menumpukan kepada pembinaan perisai diri secara luaran atau dalaman untuk menangkis segala cabaran-cabaran yang semakin hebat dialami oleh remaja sekarang ini. Sesuai dengan peringkat umur mereka itu antara 14-17 tahun, mereka adalah remaja yang terdedah secara langsung dengan segala permasalahan yang melanda negara dan dunia pada hari ini iaitu isu keruntuhan akhlak yang semakin membimbangkan. Oleh itu, program ini menumpukan aspek pembinaan jatidiri Hebat serta pengukuhan dalaman (spiritual) serta memberikan keyakinan yang lebih mantap mengenai siapa itu Maha Pencipta.

Kedua-dua program ini diharapkan dapat memberikan impak yang mendalam kepada diri dan jiwa setiap peserta. Kami di TMFH tidak mampu membuat anda semua terus untuk berubah menjadi yang terHebat, tetapi diri anda yang menetukan sama ada anda ingin berubah atau tidak. Keputusan adalah di tangan anda sendiri dan saya cukup yankin, perubahan itu akan menjadikan diri anda semua orang yang HEBAT!!!!!!! TERUSKAN BERUBAH DAN CIPTALAH SEJARAH TERBAIK DI SEKOLAH AGAMA SUNGAI TIRAM TAHUN 2009 INI....HEBAT 1...YES...HEBAT 2...YES YES...HEBAT 3...YES YES YES SIRRRRRRR!!!!!!!!!!!!!!!!!..

No comments:

KEM PEMIMPIN HEBAT 2009 - SEKOLAH AGAMA SENAI UTAMA

KENANGAN BERSAMA PELAJAR SMP 4 SRI PINANG, INDONESIA

KURSUS EKSPLORASI KEPEMIMPINAN PEMIMPIN SMK TASEK UTARA 2009

KURSUS KEMAHIRAN BERPERSATUAN - SMKSETA 2009

PROGRAM INTEGRASI PESERTA PLKN SIRI 6 KUMPULAN 1 2009 - KEM WARISAN MASJID TANAH, MELAKA

KEM PEMIMPIN HEBAT 2009 - SEKOLAH AGAMA TAMBATAN TINGGI

KURSUS JURULATIH MODUL INTEGRASI PLKN SESI 1 2009

KURSUS INTENSIF LEPASAN SPM 2008 - KOLEJ SAL JB

MOTIVASI MINDA FIKIR HEBAT BERSAMA SEKOLAH AGAMA KOPOK BARU

KENANGAN TERINDAH KEM PENGGUGAHAN KENDIRI SMK TASEK UTARA 2008

MEMORI KEM IHYA' RAMADHAN 2008

Bersama Fasilitator Kem Ihya Ramadhan

Bersama Fasilitator Kem Ihya Ramadhan
Jasamu Tetap Dikenang

Kem Minda Fikir Hebat

Kem Minda Fikir Hebat
kenangan bersama Sekolah Sri Johor Bahru