Tuesday, July 28, 2009

KEM PEMIMPIN HEBAT - SA TAMAN CEMPAKA JOHOR BAHRU








Assalamualaikum dan Salam Kehebatan buat semua...

Pada 25 Julai 2009 yang lalu, TMFH telah berada selama sehari di Sekolah Agama Taman Cempaka Johor Bahru untuk berkongsi ilmu dengan pemimpin-pemimpin muda seramai 70 orang. Terlebih dahulu ucapan ribuan terima kasih atas segala kerjasama yang telah diberikan oleh pihak pentadbiran Sekolah Agama Taman Cempaka terutama kepada Pn. Guru Besar kerana telah sudi menjemput kami untuk mengendalikan program Pemimpin Hebat ini. Terima kasih juga kepada semua guru yang telah membantu kami sepanjang program ini hingga program ini dapat dijalankan dengan lancar sebagaimana dirancangkan.

Negara kita amat memerlukan pemimpin yang karismatik dan mempunyai misi dan visi yang jelas dalam kepemimpinannya. Walaupun saya hanya bersama selama lebih kurang 4 jam dalam program ini, namun saya dapat melihat yang semua peserta telah menunjukkan satu usaha yang positif untuk cuba menjadi pemimpin yang Hebat di sekolah. Semangat dan kesungguhan dalam menghadapi cabaran dan kreatif terhadap sebarang permasalahan yang timbul menjadikan saya yakin, sekiranya bakat mereka terus digilap, tak mustahil satu hari nanti ada di kalangan mereka akan menjadi pemimpin yang Hebat.

Pemimpin-pemimpin muda SA Taman Cempaka sekelian, menjadi pemimpin bukanlah sesuatu yang kita boleh banggakan. Ianya adalah satu tanggungjawab yang terlalu berat untuk dilaksanakan kerana ianya merupakan amanah yang telah diberikan kepada anda sekelian. Jawatan pemimpin yang anda semua pegang bukanlah untuk bermegah-megah tetapi mestilah digunakan untuk melatih diri anda untuk belajar erti tanggungjawab dan cuba menjalankan tugas yang diberikan kepada anda sekarang. Jika anda mampu menjalankannya dengan baik dan berkesan, itu menunjukkan anda telah berjaya menjalankan sebahagian tanggungjawab sebagai pemimpin muda di sekolah. Apa yang penting dalam menjadi pemimpin adalah ' JAGALAH DISIPLIN DIRI ANDA TERLEBIH DAHULU SEBELUM ANDA MENJAGA DISIPLIN ORANG LAIN' dan 'PEMIMPIN ADALAH CONTOH KEPADA ORANG LAIN, JIKA BURUK YANG ANDA TUNJUKKAN, MAKA SEMAKIN BURUK LAH ORANG LAIN'. Oleh itu, jika anda telah bersedia untuk menjadi pemimpin, teruslah belajar ilmu kepemimpinan dan sentiasa ingat yang anda sentiasa menjadi perhatian dari orang lain.

MOga anda semua terus ceria dan sentiasa bantulah guru-guru anda untuk menjadikan Sekolah Agama Taman Cempaka menjadi SEKOLAH YANG HEBAT DAN BERSIDIPLIN. Jumpa lagi....

ANDA HEBAT?...YES...HEBAT 1...YES..HEBAT 2...YES YES...HEBAT 3...YES YES YES SIRRRR!!!!

No comments:

KEM PEMIMPIN HEBAT 2009 - SEKOLAH AGAMA SENAI UTAMA

KENANGAN BERSAMA PELAJAR SMP 4 SRI PINANG, INDONESIA

KURSUS EKSPLORASI KEPEMIMPINAN PEMIMPIN SMK TASEK UTARA 2009

KURSUS KEMAHIRAN BERPERSATUAN - SMKSETA 2009

PROGRAM INTEGRASI PESERTA PLKN SIRI 6 KUMPULAN 1 2009 - KEM WARISAN MASJID TANAH, MELAKA

KEM PEMIMPIN HEBAT 2009 - SEKOLAH AGAMA TAMBATAN TINGGI

KURSUS JURULATIH MODUL INTEGRASI PLKN SESI 1 2009

KURSUS INTENSIF LEPASAN SPM 2008 - KOLEJ SAL JB

MOTIVASI MINDA FIKIR HEBAT BERSAMA SEKOLAH AGAMA KOPOK BARU

KENANGAN TERINDAH KEM PENGGUGAHAN KENDIRI SMK TASEK UTARA 2008

MEMORI KEM IHYA' RAMADHAN 2008

Bersama Fasilitator Kem Ihya Ramadhan

Bersama Fasilitator Kem Ihya Ramadhan
Jasamu Tetap Dikenang

Kem Minda Fikir Hebat

Kem Minda Fikir Hebat
kenangan bersama Sekolah Sri Johor Bahru