Sunday, June 21, 2009

KEM PEMIMPIN HEBAT SMK TAMAN JOHOR JAYA 2


















Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera...Salam Kehebatan buat semua!!!!


PERHATIAN...SEDIA!!!...SEDIA....HAITTTT!!!....KHABAR...HEBAT!!!! SENYUM...3!!! ANDA HEBAT....YES...HEBAT 1...YES!!!...HEBAT 2...YES YES!!!...HEBAT 3...YES YES YES SIR!!!!! Adakah anda masih ingat lagi dengan laugan HEBAT ini? Terlebih dahulu saya ingin mengucapkan tahniah kepada semua peserta seramai 75 orang pelajar dari SMK Taman Johor Jaya 2 yang telah berjaya mengikuti program Kem Pemimpin Hebat dengan cemerlang dan HEBAT dan telah berjaya memecah rekod pungutan wang tunai terkumpul kumpulan sebanyak 3.7 juta. WOW!!!!! Tahniah diucapkan kepada ketua kumpulan 5 dan semua ahlinya serta semua kumpulan yang telah menunjukkan kerjasama yang tinggi dalam semua aktiviti yang dijalankan. Saya dan TMFH amat berbangga kerana dapat bersama-sama dengan anda semua walaupun hanya 2 hari sahaja. Kami rasa teruja dengan kerjasama antara anda yang tidak mengira kaum dan keturunan dalam melakukan semua tugasan yang diberikan. Semoga kerjasama ini anda teruskan untuk memastikan JALINAN antara anda akan terus berkekalan di samping membina AKRAB PERSAHABATAN antara anda semua untuk menaikkan nama sekolah SMK Taman Johor Jaya 2.


Saya ingin mengimbau kembali sesi perkongsian ilmu dan pengalaman yang telah kita lalui bersama sepanjang 2 hari iaitu 20-21 Jun 2009. Secara ringkasnya, jika anda ingin menjadi pemimpin yang HEBAT, anda mestilah sekurang-kurannya mempunyai formula H.E.B.A.T yang telah bersama dikongsikan tempohari. Kuatkan pengaruh terhadap orang lain dengan cara memperbaiki disiplin diri serta menjadi seorang yang lebih bertanggungjawab kepada ibubapa, keluarga, sekolah, rakan-rakan dan masyarakat. Ramai orang yang ingin melihat ada gagal mencapai matlamat tapi ingat pesan saya tempohari: SEBENAR-BENAR ORANG YANG GAGAL ADALAH ORANG YANG TIDAK BERUSAHA UNTUK BANGUN SEMULA SETELAH DIA JATUH. Cuba rendungkan beberapa tayangan video yang telah dipertontonkan kepada anda dan buatlah perbandingan dengan diri anda sendiri. Saya yakin, anda akan lebih mengerti mengenai erti perjuangan dan pentingnya setiap manusia menjadi PEMIMPIN HEBAT.


Akhir kalam saya, semoga anda terus cuba untuk berubah menjadi pelajar yang positif dan sentiasa ingin BERUBAH MENJADI YANG TERBAIK DI ANTARA YANG BAIK. Salam Minda Fikir Hebat dari saya dan rakan-rakan. YES YES YES SIRRRRRRRRRRR!!!!

13 comments:

Anonymous said...

TMFH mmg hebat!!!!
terima ksih atas sgla ilmu yg diberikan kpd kami..insyaallah,kami akan lebih berusaha mempertingkat diri ke arah kecemerlangan dan mjadi pmimpinn yg hebat!!
(saya yg mewakili KUMP.1)

Anonymous said...

ASSALAMUALAIKUM,
SALAM WADAH PEMBUKA BICARA BUAT SEMUA TMFH DARI KAMI KUMPULAN 8.
TERIMA KASIH BUAT JURULATIH TN.HJ.NORAZLAN SARMUDAN,USTAZ HALIM,USTAZ JO DAN BRO SERTA SEMUA YANG MENJAYAKANNYA.
TERIMA KASIH KERANA MENCURAHKAN ILMU KEPADA KAMI DAN INSYAALLAH SERTA KAMI AKAN SEDAYA UPAYA MENGAMALKANNYA UNTUK BERJAYA MENJADI PEMIMPIN DI DUNIA DAN AKHIRAT.ILMU KAMI HANYA SETITIS AIR DI HUJUNG JARUM DI LAUTAN DAN KAMI BERSYUKUR DAPAT MENDALAMI ILMU YANG JARANG SEKALI DAPAT DI TEMPAT LAIN.SAYA DAN KUMPULAN 8 MENDOAKAN BUAT SEMUA AHLI TMFH KESEJAHTERAAN DAN KEJAYAAN TN.HJ.NORAZLAN SARMUDAN,USTAZ HALIM,USTAZ JO,BRO DAN SEMUANYA.
DOAKAN KAMI UNTUK BERJAYA MENJADI PEMIMPIN YANG HEBAT DAN KEJAYAAN KAMI DIDUNIA DAN DIAKHIRAT SERTA SEMUA WARGA SMK TAMAN JOHOR JAYA 2 YANG MENGHADIRI KEM PEMIMPIN HEBAT.[SAYA ARIF YANG MEWAKILI KUMPULAN 8]

Anonymous said...

assalamualaikum,TMFH..
trima ksh atas sgala tnjuk ajar yg diberikan kpd kami..ssungguhnya ini adalah team yg hebat yg pnah kmi knali...dan ini adlah kem yg thebat yg pnah kami sertai..sm0ga TMFH sukses sllu..kami xkan sia2kan ilmu yg diberi dan akn sntiasa brusaha mnuju ke arah kecemerlangan dan mjd pmimpin yg HEBAT!! 2 hari 1 mlm mberi kngn yg indah dlm hdup kami..lagu JALINAN akn sntiasa meniti d bibir kam...TERIMA KASIH SMUA!!!
p/s:utk abg2 fasi,maafkan kam jika tkasar bhasa/plakuan yg xelok..abg2 fasi mmg bestla...
(from kartika,syahirah,adila dan izzati)

norazlansarmudan said...

Terima kasih atas kerjasama anda semua dalam menjayakan kem minggu lepas. Kenangan bersama anda semua masih lagi terbayang diruang minda kami. Gembira dan bangga kerana anda semua cuba untuk berubah menjadi yang terbaik. Kami di sini sentiasa mendoakan agar anda semua mencapai kecemerlangan dan kehebatan diri di dunia dan akhirat. Ingatlah bahawa MEREKA YANG GAGAL ADALAH MEREKA YANG TIDAK MENCUBA UNTUK BANGUN LAGI SETELAH MEREKA GAGAL. Teruskan usaha menjadi orang HEBAT. Anda semua memang HEBAT!!!!!

Anonymous said...

team hebat mmg hebat!!!
trima kasih krana telah mndisplinkan kami serta mnginsafkn kami...
kami akan igat pada abg2 semua...
snang cter kem pemimpin HEBAT mmg besh sangat2...
sekian...papai
(saya Azizi dr kumplan 8)

Anonymous said...

team TMFH mmg HEBAT...tq coz tlah memberi tnjuk ajr kpd saye!!!jikalau saye ade buat slah harap dimaafkan...supaya segala knangan akn tetap diknang!!!anda HEBAT!!!yes..(saye muhaimin dari kumpulan 5)we are the champion...

Anonymous said...

salam..to abg3TMFH thanks because bg kmi ilmu yg ssh bg kmi utk mdpt dr mne..2 ary 1 mlm tlh mdidik kami utk mjdi pmimpn yg bjye..smoge kte dpt bersua lg..-fiqa kump 4-:]

Anonymous said...

Salam Penuh Kehebatan ..
Salam TFHM ..
SALAM pENUH KEJYAAN
Buat Semua peserta SMTJJ2 JB ..
kenangan terindah

Anonymous said...

A'kum!!!!!!!!!!! dan Salam Perpaduan kepada semua guru yang telah banyak berjasa kepada semua ahli KEM KEPEMPINAN HEBAT!!!!!!! terima kasih atas segala usaha dan pengorbanan ketua jurulatih disitu iaitu TUAN HAJI NORAZLAN SARMUDAN dan tidak lupa juga kepada brother2 yang susah payah untuk memimpin ahli2 yang mengikuti kem tersebut......... KEM KEPIMPINAN HEBAT bukan saja dapat memimpin pelajar2 malah dapat mengeratkan lagi hubungan silaturarim sesama insan walau tidak mengira kaum.... saya juga berharap hubungan ini akan terjalin hingga ke akhir hayat AMIN!!!!!!! (from Hambali dari kumpulan 7)

norazlansarmudan said...

ASSALAMUALAIKUM DAN SALAM SPERPADUAN...Saya dan rakan-rakan di TMFH amat bangga kerana dipertemukan dengan anda semua. Teruskanlah berubah kepada yang terbaik. Anda semua adalah insan yang terbaik di antara yang baik...BERSAMA MEMBINA MINDA FIKIR HEBAT....

Anonymous said...

TMFH..sy rindukan kamu semua.. harap2 semoga kalian sihat dan sejahtera disana... kalau hari boleh diputar macam jam sy nak kembali kesana.. sy lah yazid dari kumpulan 5 menjadi bendahari memegang sebanyak 3.7 juta... hehe seronok rasanya bila di ingat kembali...

Anonymous said...

TMFH..sy rindukan kamu semua.. harap2 semoga kalian sihat dan sejahtera disana... kalau hari boleh diputar macam jam sy nak kembali kesana.. sy lah yazid dari kumpulan 5 menjadi bendahari memegang sebanyak 3.7 juta... hehe seronok rasanya bila di ingat kembali...

shirass501 said...

Assalamualaikum.. rindunya kat abang2 facilitator dan kawan2 semua.. saya pun dah tak saya ahli kumpulan berapa.. dah bertahun tinggalkan.. tapi, kenangan sewaktu menghadiri Kem Pemimpin Hebat tetap tersemat di hati.. Terima kasih sebab sudi mencurahkan ilmu pada kami semua.. alangkah bagusnya kalau dapat menyertai kem ini lagi tak kira lah bersama rakan sekolah dahulu atau rakan kolej sekarang.. semoga saya masih lagi berpeluang untuk menyertai kem ini lagi..

KEM PEMIMPIN HEBAT 2009 - SEKOLAH AGAMA SENAI UTAMA

KENANGAN BERSAMA PELAJAR SMP 4 SRI PINANG, INDONESIA

KURSUS EKSPLORASI KEPEMIMPINAN PEMIMPIN SMK TASEK UTARA 2009

KURSUS KEMAHIRAN BERPERSATUAN - SMKSETA 2009

PROGRAM INTEGRASI PESERTA PLKN SIRI 6 KUMPULAN 1 2009 - KEM WARISAN MASJID TANAH, MELAKA

KEM PEMIMPIN HEBAT 2009 - SEKOLAH AGAMA TAMBATAN TINGGI

KURSUS JURULATIH MODUL INTEGRASI PLKN SESI 1 2009

KURSUS INTENSIF LEPASAN SPM 2008 - KOLEJ SAL JB

MOTIVASI MINDA FIKIR HEBAT BERSAMA SEKOLAH AGAMA KOPOK BARU

KENANGAN TERINDAH KEM PENGGUGAHAN KENDIRI SMK TASEK UTARA 2008

MEMORI KEM IHYA' RAMADHAN 2008

Bersama Fasilitator Kem Ihya Ramadhan

Bersama Fasilitator Kem Ihya Ramadhan
Jasamu Tetap Dikenang

Kem Minda Fikir Hebat

Kem Minda Fikir Hebat
kenangan bersama Sekolah Sri Johor Bahru